dijous, 27 de novembre del 2008

Catalana a MadriZ (v.3)

L'ESCOLA YI
Del 14/11/2008 al 16/02/2009 Caixa Forum Madrid

Tal com diu el fulletó: "des de 1990, aquest art abstracte xinès ha reflexat de manera profunda la realitat de la globalització i l'urbanització. No s'ha limitat a produir composicions abstractes senzillament metafísiques, sinó que ha representat una activitat de meditació d'inspiració zen, un flux diari continu "art d'acció" que ha implicat la realitat urbana. L'aspecte "modern" d'aquestes obres és només una màscara, i el fenòmen "abstracte" en l'art contemporani xinès és un desplaçament de la modernitat en un context que emet contemporaneïtat i en el que la natura estética i la forma social són indivisibles i intercambiables"... bé, s'enrotllen potser una mica massa, aquestes paraules semblen d'etiqueta de vi de luxe xrò la veritat és que em va encantar!

Trenta anys d'art abstracte xinès x veure com altres ho viuen... x moments - inculta de mi, em recodava el món japo, quant em falta x saber! en definitiva, un plaer per la vista i els sentits... lamentablament em van deixar clar que no podia fer fotos amb el mòbil i, per tant, no us puc oferir imatges meves... les que segueixen són tretes de la web de l'Obra Social de LaCaixa:


les que si us puc posar són les fotos que vaig fer de l'escala del Caixa Forum i de l'entrada de l'edifici amb tot un pany de pared de natura viva (impressionant!)





i x contrarestar un grafit del carrers de MadriZ: